Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(18)
Forma i typ
Książki
(12)
Czasopisma
(5)
Artykuły
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(3)
Kielce - Czytelnia
(1)
Sandomierz - wypożyczalnia
(1)
Autor
Zarzecka Barbara
(4)
Adamczyk Mieczysław
(1)
Al-Khamisy Danuta
(1)
Bieńkowska Izabela
(1)
Bober Witold
(1)
Borzęcka Anna
(1)
Brezinka Wolfgang (1928- )
(1)
Bugajska-Jaszczołt Beata
(1)
Czajkowska Monika
(1)
Czarnecka Lidia
(1)
Drost-Rudnicka Małgorzata
(1)
Dutkiewicz Wacław (telekomunikacja)
(1)
Dutkiewicz Waldemar (1939-2007)
(1)
Dąbrowski Zygmunt
(1)
Fontana David
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Grochowska Magdalena
(1)
Hruzd Alicja
(1)
Jaskot Kazimierz
(1)
Jędrzejowska Ewa
(1)
Kapica Gabriela
(1)
Karp Czesław
(1)
Karp Czesław Jan (1898- )
(1)
Kataryńczuk-Mania Lidia
(1)
Kiczma Bolesław
(1)
Kochanowicz Jerzy (1964- )
(1)
Kryk Gabriela
(1)
Kubik Józef
(1)
Malinowski Tadeusz (edukacja)
(1)
Mielniczuk Janusz (1943- )
(1)
Muchacka Bożena
(1)
Naprawa Renata
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Parczewska Teresa
(1)
Piechaczek-Ogierman Gabriela
(1)
Różańska Aniela
(1)
Sawicka Antonina
(1)
Stokłosa Małgorzata
(1)
Strykowski Wacław
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Tanajewska Alicja
(1)
Tarnawski Stanisław
(1)
Wilczyński Arnold
(1)
Wilk Sławomir
(1)
Wiśniewska-Kin Monika
(1)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(1)
Zbróg Zuzanna
(1)
Żywicki Mateusz
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(4)
1980 - 1989
(6)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(16)
nieznany (pol)
(2)
Język
polski
(18)
Temat
Nauczanie początkowe
(4)
Technika
(4)
Edukacja techniczna
(3)
Myślenie twórcze
(3)
Czasopisma pedagogiczne polskie
(2)
Czytanie
(2)
Dojrzałość szkolna
(2)
Dziecko
(2)
Edukacja ekologiczna
(2)
Klasa szkolna
(2)
Matematyka
(2)
Metoda Montessori
(2)
Nauczyciele
(2)
Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne
(2)
Poradnictwo zawodowe
(2)
Samoocena
(2)
Sztuka
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Aktywność twórcza
(1)
Asertywność
(1)
Cieszyńska, Jagoda
(1)
Doman, Glenn
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Edukacja filozoficzna
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Elektrotechnika
(1)
Geografia
(1)
Gimnastyka korekcyjno-wychowawcza
(1)
Gimnazja
(1)
Gotowość szkolna
(1)
Grupa rówieśnicza
(1)
Gry komputerowe
(1)
Harcerstwo
(1)
Historia
(1)
Informatyka (przedmiot szkolny)
(1)
Innowacje
(1)
Integracja międzyprzedmiotowa
(1)
Inteligencja
(1)
Ja (psychol.)
(1)
Język
(1)
Język rosyjski
(1)
Języki
(1)
Języki obce
(1)
Kinezjologia Edukacyjna Paula Dennisona
(1)
Konformizm
(1)
Kreatywność
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kuferek Tajemnic
(1)
Liceum Ogólnokształcące (Kazimierza Wielka)
(1)
Liceum techniczne
(1)
Mechanika stosowana
(1)
Metoda 18 struktur wyrazowych
(1)
Metoda Dobrego Startu
(1)
Metoda naturalnej nauki języka Wendy Pye
(1)
Metoda projektów
(1)
Metody nauczania
(1)
Motywacja
(1)
Mowa
(1)
Muzyka
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież szkolna
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie blokowe
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele biologii
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele nauczanie początkowego
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Nowatorstwo pedagogiczne
(1)
Ocenianie
(1)
Ocenianie opisowe
(1)
Oceny szkolne
(1)
Okoń, Wincenty (1914-2011)
(1)
Osobowość
(1)
Oświata
(1)
Pamięć
(1)
Pedagogika przedszkolna
(1)
Pedagogika twórczości
(1)
Pisanie
(1)
Podmiotowość ucznia
(1)
Pomoc pedagogiczno-psychologiczno
(1)
Postawy
(1)
Powodzenia szkolne
(1)
Promocja zdrowia
(1)
Przedszkole Nr 16 (Kielce)
(1)
Przyjaźń
(1)
Przyroda
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 5 (Ostrowiec Świętokrzyski)
(1)
Pye, Wendy
(1)
Regionalizm
(1)
Rodzina
(1)
Role społeczne
(1)
Rozwój moralny
(1)
Rozwój poznawczy
(1)
Rozwój społeczny
(1)
Temat: czas
2001-0
(2)
101-
(1)
1901-
(1)
1945-
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(2)
Ostrowiec Świętokrzyski (woj. świętokrzyskie)
(2)
Belno (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kazimierza Wielka (woj. świętokrzyskie)
(1)
Pawłów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Świętokrzyskie, województwo
(1)
Gatunek
Czasopisma pedagogiczne polskie
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Programy zajęć wyrównawczych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
18 wyników Filtruj
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
Dwumiesięcznik (nie ukazuje się w lipcu-sierpniu)
R. 31, nr 1 = 263 (stycz./luty 1991)-R. 47, nr 1/3 (stycz./czerw. 2007).
Od R. 33, nr 2 (1993) wyd.: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
Od R. 39, nr 1 (1999) brak podtyt.
Od R. 40, nr 1 (2000) brak inst. sprawczej.
Od R. 40, nr 4 (2000) [red. nacz. Witold Bober].
Od R. 40, nr 4 (2000) wyd. Agencja Wydawnicza BIS.
Od R. 41, nr 3 (2001) podtyt. okł.: z plastyką.
R. 47, nr 1/3 (2007) brak podtyt.
Zawartość zasobu Busko Zdrój
1980 [R.20] nr 1-12 . opr. nr inw.389
1981 [R.21] nr 1-10 . opr.
1982 [R.22] nr 1-10 . opr.
1983 [R.23] nr 1-10
1984 [R.24] nr 1-6
1985 [R.25] nr 1-6
1986 [R.26] nr 1-6
1987 [R.27] nr 1-6
1988 [R.28] nr 1-6
1989 [R.29] nr 1-5
1990 [R.30] nr 1-5
1991 [R.31] nr 1-5
1992 [R.32] nr 1-5
1993 [R.33] nr 1-5
1994 [R.34] nr 1-5
1995 [R.35] nr 1-5
1996 [R.36] nr 1-5
1997 [R.37] nr 1,2,4,5
1998 [R.38] nr 1-5
1999 [R.39] nr 1-5
2000 [R.40] nr 1-5
2001 [R.41] nr 1-5
2002 [R.42] nr 1-5
2003 [R.43] nr 1-5
2004 [R.44] nr 1-5
2005 [R.45] nr 1-5
2006 [R.46] nr 1-5
Zawartość zasobu Końskie
1962 nr 1-10 . Cz 15054
1963 nr 1-10 . Cz 15074
1965 nr 1-10 . Cz 11116
1966 nr 1-10 . Cz 11840
1967 nr 1-10 . Cz 12849
1968 nr 1-10 . Cz 14231
1969 nr 1-10 . Cz 15710
1970 nr 1-10 . Cz 17218
1971 nr 1-10 . Cz 18350
1972 nr 1-10 . Cz 19349
1973 nr 1-10 . Cz 20865
1974 nr 1-10 . Cz 22983
1975 nr 1-10 . Cz 26162
1976 nr 1-10 . Cz 26821
1977 nr 1-10 . Cz 28953
1978 nr 1-10 . Cz 29315
1979 nr 1-10 . Cz 30519
1980 nr 1-10 . Cz 31363
1981 nr 1-10 . Cz 32674
1982 nr 1-10 . Cz 34048
1983 nr 1-10 . Cz 34921
1984 nr 1-6 . Cz 36330
1985 nr 1-6 . Cz 37743
1986 nr 1-6 . Cz 38722
1987 nr 1-6 . Cz 40337
1988 nr 1-6 . Cz 41333
1989 nr 1-5 . Cz
1990 nr 1-5 . Cz
1991 nr 1-5 . Cz
1992 nr 1-5 . Cz
1993 nr 1-5 . Cz
1994 nr 1-5 . Cz
1995 nr 1-5 . Cz
1996 nr 1-5 . Cz
1997 nr 1-5 . Cz
1998 nr 1-5 . Cz
1999 nr 1-5 . Cz
2000 nr 1-5 . Cz
2001 nr 1-5 . Cz
2002 nr 1-5 . Cz
2003 nr 1-5 . Cz
2004 nr 1-5 . Cz
2005 nr 1-5 . Cz
2006 nr 1-5 . Cz
Zawartość zasobu Opatów
1968 nr 1-10 . czyt.
1969 nr 1-10 . czyt.
1970 nr 1-10 . czyt.
1971 nr 1-10 . czyt.
1972 nr 1-10 . czyt.
1973 nr 1-10 . czyt.
1974 nr 1-10 . czyt.
1975 nr 1-8 . czyt.
1976 nr 1-7,9-10 . czyt.
1977 nr 1-9 . czyt.
1980 nr 1-6,8-10 . czyt.
1981 nr 1-10 . czyt.
1982 nr 1-4,6-10 . czyt.
1983 nr 2-5,7,9-10 . czyt.
1984 nr 3-6 . czyt.
1986 nr 1-6 . czyt.
1987 nr 3-4 . czyt.
1988 nr 1,3-5 . czyt.
1989 nr 2-5 . czyt.
1990 nr 1-3 . czyt.
1992 nr 1-5 . czyt.
1993 nr 2-5 . czyt.
1994 nr 1-5 . czyt.
1995 nr 1-5 . czyt.
1996 nr 1-5 . czyt.
1997 nr 1-5 . czyt.
1998 nr 1-5 . czyt.
1999 nr 1-5 . czyt.
2000 nr 1-3,5 . czyt.
2001 nr 1-5 . czyt.
2002 nr 1-5 . czyt.
2003 nr 1-5 . czyt.
2004 nr 1-5 . czyt.
2005 nr 1-5 . czyt.
2006 nr 1-5 . czyt.
Zawartość zasobu Sandomierz
1991 [R.31] nr 1-5
1992 [R.32] nr 1-5
1993 [R.33] nr 1-5
1994 [R.34] nr 1-5
1995 [R.35] nr 1-5
1996 [R.36] nr 1-5
1997 [R.37] nr 1-5
1998 [R.38] nr 1-5
1999 [R.39] nr 1-5
2000 [R.40] nr 1-5
2001 [R.41] nr 1-5
2002 [R.42] nr 1-5
2003 [R.43] nr 1-5
2004 [R.44] nr 1-5
2005 [R.45] nr 1-5
2006 [R.46] nr 1-5
Zawartość zasobu Staszów
1991: 1-5 . czyt.
1992: 1-5 . czyt.
1993: 1-5 . czyt.
1994: 1-5 . czyt.
1995: 1-5 . czyt.
1996: 1-5 . czyt.
1997: 1-5 . czyt.
1998: 1-5 . czyt.
1999: 1-5 . czyt.
2000: 1-5 . czyt.
2001: 1-5 . czyt.
2002: 1-5 . czyt.
2003: 1-5 . czyt.
2004: 1-5 . czyt.
2005: 1-5 . czyt.
2006: 1-5 . czyt.
Zawartość zasobu Pińczów
1991 : nr 1-5 . czyt.
1992 : nr 1-5 . czyt.
1993 : nr 1-5 . czyt.
1994 : nr 1-5 . czyt.
1995 : nr 1-5 . czyt.
1996 : nr 1-5 . czyt.
1997 : nr 1-5 . czyt.
1998 : nr 1-5 . czyt.
1999 : nr 1-5 . czyt.
2000 : nr 1-5 . czyt.
2001 : nr 1-5 . czyt.
2002 : nr 1-5 . czyt.
2003 : nr 1-5 . czyt.
2004 : nr 1-5 . czyt.
2005 : nr 1-5 . czyt.
2006 : nr 1-5 . czyt.
Zawartość zasobu Kielce-czytelnia
1991 (vol.31), nr 1-5
1992 (vol.32), nr 1-5
1993 (vol.33), nr 1-5
1994 (vol.34), nr 1-5
1995 (vol.35), nr 1-5
1996 (vol.36), nr 1-5
1997 (vol.37), nr 1-5
1998 (vol.38), nr 1-5
1999 (vol.39), nr 1-5
2000 (vol.40), nr 1-5
2001 (vol.41), nr 1-5
2002 (vol.42), nr 1-5
2003 (vol.43), nr 1-5
2004 (vol.44), nr 1-5
2005 (vol.45), nr 1-5
2006 (vol.46), nr 1-5
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
Dwumies., 1984-1988.
Wcześniejsza częstotliwość: Mies. Nie ukazuje się w lipcu i sierpniu, 1961-1983.
R. 1, nr 1 (1961) - R. 28, nr 6 (1988) = nr 252.
Od R. 3, nr 1 (1963) red. nacz.: Zygmunt Dąbrowski.
Od R. 14, nr 1 (1974) podtyt.: miesięcznik dla nauczycieli wychowania technicznego i plastycznego.
Od R. 14, nr 1 (1974) wyd.: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
Od R. 15, nr 1 (1975) podtyt.: miesięcznik Ministerstwa Oświaty i Wychowania, podtyt. okł.: czasopismo dla nauczycieli.
Od R. 24, nr 1 (1984) red. nacz.: Barbara Zarzecka.
Zawartość zasobu Starachowice
1965, nr 1-10
1966, nr 1-10
1967, nr 1-2; 4-10
1968, nr 1-10
1969, nr 1-10
1970, nr 1-10
1971, nr 1-10
1972, nr 1-10
1973, nr 1-10
1975, nr 1-10
1976, nr 1-10
1977, nr 1-10
1978, nr 1-10
1979, nr 2-10
1980, nr 2-10
1982, nr 1-10
1983, nr 1-10
1984, nr 1-6
1985, nr 1-6
1986, nr 1-6
1987, nr 1-6
1988, nr 1-6
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
Dwumiesięcznik, 1984-1988
Wcześniejsza częstotliwość: Miesięcznik Nie ukazuje się w lipcu i sierpniu, 1961-1983
R. 1, nr 1 (stycz./luty 1961)-R. 28, nr 6 = 252 (list./grudz. 1988).
Od R. 13, nr 1 (1973) podtyt. nagł.: miesięcznik dla nauczycieli wychowania technicznego i plastycznego.
Od R. 14, nr 1 (1974) wyd.: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
Od R. 15, nr 1 (1975) drugi podtyt.: czasopismo dla nauczycieli, podtyt. nagł.: miesięcznik Ministerstwa Oświaty i Wychowania.
Od R. 18, nr 1 (1978) brak drugiego podtyt.
Od R. 24, nr 1 (1984) brak podtyt. okł., podtyt. nagł.: dwumiesięcznik Ministerstwa Oświaty i Wychowania.
Od R. 24, nr 1 (1984) red. nacz. B. Zarzecka.
Od R. 28, nr 1 (1988) podtyt. nagł.: dwumiesięcznik Ministerstwa Edukacji Narodowej.
Od R. 3, nr 1 (1963) red. nacz. Zygmunt Dąbrowski.
Tyt. wg okł.
Zawartość zasobu Jędrzejów
1983 nr 1-10 . Cz 463/II
1984 nr 1-10 . Cz 464/II
1986 nr 1-10 . Cz
1987 nr 1-10 . Cz
1988 nr 5-6 . Cz
1989 nr 1-5 . Cz
1990 nr 1-5 . Cz
1991 nr 2-3 . Cz
1997 nr 3 . Cz
Zawartość zasobu Sandomierz
1961 [R.1] nr 1-5 . nr inw. 914
1962 [R.2] nr 1-10 . nr inw. 841
1963 [R.3] nr 1-10 . nr inw. 912
1964 [R.4] nr 1-10 . nr inw. 913
1965 [R.5] nr 1-10 . nr inw. 596
1966 [R.6] nr 1-10 . nr inw. 654
1967 [R.7] nr 1-10 . nr inw. 654
1968 [R.8] nr 1-10 . nr inw. 667
1969 [R.9] nr 1-10 . nr inw. 669
1970 [R.10] nr 1-10 . nr inw. 618
1971 [R.11] nr 1-10 . nr inw. 909
1972 [R.12] nr 1-10 . nr inw. 910
1973 [R.13] nr 1-10 . nr inw. 843
1974 [R.14] nr 1-10 . nr inw. 149
1975 [R.15] nr 1-10 . nr inw. 85
1976 [R.16] nr 1-10 . nr inw. 162
1977 [R.17] nr 1-10 . nr inw. 111
1978 [R.18] nr 1-6;8-10 . brak nr 7
1979 [R.19] nr 1-10 . nr inw. 356
1980 [R.20] nr 1-10 . nr inw. 1000
1981 [R.21] nr 1-10 . nr inw. 1088
1982 [R.22] nr 1-9 . brak nr 10
1983 [R.23] nr 1-10 . nr inw. 1169
1984 [R.24] nr 1-6 . nr inw. 1045
1985 [R.25] nr 1-6 . nr inw. 1268
1986 [R.26] nr 1-6 . nr inw. 1379
1987 [R.27] nr 1-6
1988 [R.28] nr 1-6
Zawartość zasobu Staszów
1972: 1-10 . czyt.
1973: 1-10 . czyt.
1974: 1-10 . czyt.
1975: 1-10 . czyt.
1976: 1-10 . czyt.
1977: 1-10 . czyt.
1978: 1-10 . czyt.
1979: 1-10 . czyt.
1980: 1-10 . czyt.
1981: 1-10 . czyt.
1982: 1-10 . czyt.
1983: 1-10 . czyt.
1984: 1-6 . czyt.
1985: 1-6 . czyt.
1986: 1-6 . czyt.
1987: 1-6 . czyt.
1988: 1-6 . czyt.
Zawartość zasobu Pińczów
1965 : 1 . czyt.
1969 : 1 . czyt.
1970 : 1 . czyt.
1971 : 1 . czyt.
1972 : 1 . czyt.
1973 : 1 . czyt.
1974 : 1 . czyt.
1975 : 1 . czyt.
1976 : 1 . czyt.
1977 : 1 . czyt.
1978 : 1 . czyt.
1979 : 1 . czyt.
1980 : 1 . czyt.
1981 : 1 . czyt.
1982 : 1 . czyt.
1983 : 1 . czyt.
1984 : 1 . czyt.
1985 : 1 . czyt.
1986 : 1 . czyt.
1987 : nr 1-6 . czyt.
1988 : nr 1-6 . czyt.
1989 : nr 1-5 . czyt.
1990 : nr 1-5 . czyt.
1991 : nr 1-5 . czyt.
1992 : nr 1-5 . czyt.
1993 : nr 1-5 . czyt.
1994 : nr 1-5 . czyt.
1995 : nr 1-5 . czyt.
1996 : nr 1-5 . czyt.
1997 : nr 1-5 . czyt.
1998 : nr 1-5 . czyt.
1999 : nr 1-5 . czyt.
2000 : nr 1-5 . czyt.
2001 : nr 1-5 . czyt.
2002 : nr 1-5 . czyt.
2003 : nr 1- . czyt.
2004 : nr 1- . czyt.
2005 : nr 1- . czyt.
2006 : nr 1- . czyt.
2007 : nr 1- . czyt.
2008 : nr 1- . czyt.
2009 : nr 1- . czyt.
2010 : nr 1- . czyt.
Zawartość zasobu Kazimierza Wielka - czytelnia
1963, nr 1, 3-7, 9-10
1964, nr 1-10
1965, nr 1-5, 7-10
1966, nr 1-4, 6, 8-10
1967, nr 1-10
1968, nr 1-10
1969, nr 1-10
1970, nr1-10
1971, nr 1-10
1972, nr 1-10
1973, nr 1-10
1974, nr 1-10
1975, nr 1-10
1976, nr 1-3, 5-8, 10
1977, nr 1-10
1978, nr 2-10
1979, nr 1, 3-5, 7-10
1980, nr 1-9
1981, nr 1-10
1982, nr 1-6, 8-10
1983, nr 1, 3-7, 9-10
1984, nr 1-6
1985, nr 1-6
1986, nr 1-6
1987, nr 1-6
1988, nr 1-6
1989, nr 1-5
1991, nr 1-5
1992, nr 1-5
1993, nr 1-5
1994, nr 1-5
1995, nr 1-5
1996, nr 1-5
1997, nr 1-5
1998, nr 1-5
1999, nr 1-3
Zawartość zasobu Kielce - czytelnia
1961 (vol.1), nr 1-5
1962 (vol.2), nr 1-10
1963 (vol.3), nr 1-10
1964 (vol.4), nr 1-10
1965 (vol.5), nr 1-10
1966 (vol.6), nr 1-10
1967 (vol.7), nr 1-10
1968 (vol.8), nr 1-10
1969 (vol.9), nr 1-10
1970 (vol.10), nr 1-10
1971 (vol.11), nr 1-10
1972 (vol.12), nr 1-10
1973 (vol.13), nr 1-10
1974 (vol.14), nr 1-10
1975 (vol.15), nr 1-10
1976 (vol.16), nr 1-10
1977 (vol.17), nr 1-10
1978 (vol.18), nr 1-10
1979 (vol.19), nr 1-10
1980 (vol.20), nr 1-10
1981 (vol.21), nr 1-10
1982 (vol.22), nr 1-10
1983 (vol.23), nr 1-10
1984 (vol.24), nr 1-6
1985 (vol.25), nr 1-6
1986 (vol.26), nr 1-6
1987 (vol.27), nr 1-6
1988 (vol.28), nr 1-6
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
Dwumies. Nie ukazuje się w lipcu-sierpniu.
R. 31, nr 1 (1991) = nr 263.
Od R. 33, nr 2 (1993) wyd.: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
Od R. 40, nr 1 (2000) brak inst. sprawczej.
Od R. 40, nr 4 (2000) [red. nacz. Witold Bober].
Od R. 40, nr 4 (2000) wyd. Agencja Wydawnicza BIS..
Zawartość zasobu Starachowice
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
Dwumiesięcznik (nie ukazuje się w lipcu-sierpniu)
R. 29, nr 1 (stycz./luty 1989)-R. 30, 5 (list./grudz. 1990).
Tyt. wg nagł.
Zawartość zasobu Sandomierz
1989 [R.29] nr 1-5
1990 [R.30] nr 1-5
Zawartość zasobu Staszów
1989: 1-5 . czyt.
1990: 1-5 . czyt.
Zawartość zasobu Kielce-czytelnia
1989(vol. 29), nr 1-5
1990(vol.30), nr 1-5
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27744 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe / Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Katowicach)
Nr 1-2.
Temat
Symbol UKD: 37.016:62
W serii gł. nr [25] i 38.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55418, 55419 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 125604/czyt.37 EWIKAN (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie i Studia / Instytut Polityki Naukowej, Postępu Technicznego i Szkolnictwa Wyższego. Biblioteka Nauczyciela Akademickiego)
Symbol UKD: 378.018.2
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 173570, 173569 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 172951, 172952 (2 egz.)
Artykuł
W koszyku
(Myśl Pedagogiczna)
Tyt. oryg.: "Erziehung und Pädagogik im Kulturwandel" 2003.
Bibliogr. s. 195-215.
Zawiera: Wychowanie i tradycja: człowiek jako istota uwarunkowana przez tradycję, nadmiar propozycji kulturowych, kulturowy chaos i kulturowe spory, troska o normatywne punkty orientacyjne.
"Wychowanie do wartości" w zdezorientowanym społeczeństwie: kryzys kultury - kryzys wartościowania, "Wychowanie do wartości" - nowe określenie tradycyjnych i ciągle aktualnych zadań wychowawczych, "Wychowanie do podstawowych wartości" jako zadanie szkoły publicznej, wychowanie religijno-światopoglądowe i moralne jako zadanie rodziców. Metody wychowania do wartości.
Zawiera: Siła, państwo i wychowanie. "Siła i używanie siły" jako slogany. Strategiczne wykorzystywanie problematyki "siły" w celach politycznych. Przyczyny zachowań społecznie szkodliwych. Środki pomocy w dziedzinie "wartości".
Zawiera: Zamiast hasła: "Koniec wychowania", wezwanie: "Miejcie odwagę dobrze wychowywać!" Krytyka sloganu "koniec wychowania". Dobre i złe wychowanie. Dobre wychowanie - zadanie trudne, lecz konieczne. Znaczenie zwrotu: "miejcie odwagę wychowywać".
Zawiera: Stałość, zmienność i przyszłość celów wychowania. Stosunek między społęczeństwem, kulturą i celami wychowania. Stałość celów wychowania. Zmienność i przyszłość celów wychowania.
Zawiera: Cele wychowania w zdezorientowanym społeczeństwie. Kryzys kultury normatywnej. Spór o cele wychowania. Sposoby przezwyciężenia kryzysu: uświadamianie, krytyka, wspólna refleksja.
Zawiera: Ograniczenia i kulturowe warunki sukcesu wychowania moralnego w społeczeństwie pluralistycznym. Wychowanie w społeczeństwie przednowoczesnym i nowoczesnym. Uniwersalne warunki zdobywania cnót. Zbytnie akcentowanie wychowania bezpośredniego (opartegona zdrowym rozsądku) jako determinanty moralności. Brak fundamentów religijnych i wsparcia ze strony osób podobnie myślących. Podział zadań wychowawczych na państwowe i niepaństwowe podmioty wychowania.
Zawiera: "Edukacja ogólna" - sens i granice pewnego ideału. Powstanie i znaczenie terminu "edukacja ogólna". Edukacja ogólna jako wspólny podstawowy ideał. Stałe i zmienne elementy podstawowych ideałów. Podstawowa wiedza, podstawowe umiejętności i cnoty. Przemiany w dziedzinie wartości i nowe (dostosowane do epoki) określenie podstawowego ideału. Podstawowe umiejetności techniczne oraz praktyczna umiejetność orientacji. Dzielność etyczna. Specyficzne dla grup ideały szczegółowe jako uzupełnienie ideału podstawowego.
Zawiera: Relacja między naukami humanistycznymi a edukacja w społeczeństwie indywidualistycznym. Znaczenia terminu "edukacja". Sens treści kulturoznawczych w szkole. "Unaukowienie" przedmiotów kulturoznawczych w szkołach średnich. Ograniczone korzyści płynące z nauk humanistycznych dla "wykształcenia". Negatywny wpływ nauk humanistycznych na "wykształcenie". Odpowiedzialność nauk humanistycznych za kryzys ideałów i szkolnictwa.
Zawiera: Awans i kryzys pedagogiki naukowej. Awans: od lekceważenia do nieograniczonej ekspansji. Kryzys: brak proporcji między oczekiwaniami i osiągnięciami.
Zawiera: Oczekiwania wychowawców i niedoskonałości pedagogiki. Pedagogika jako sztuka wychowania pomocna wychowawcom. Niespełnione oczekiwania i watpliwości co do przydatności pedagogiki. Pedagogika praktyczna i pedagogika naukowa. Wpływ unaukowienia pedagogiki na edukacje wychowawców. Rehabilitacja pedagoiki praktycznej. 0. Przejście "od pedagogiki do nauki o wychowaniu". Przeżycia zwiazane z niezrozumieniem pewnego programu.
Zawiera: Kryzys i perspektywy pedagogiki jako przedmiotu akademickiego. Z przedmiotu uzupełniającego do kierunkowego. Złudzenia związane z pedagogiką naukową. Kryzys, chaos i samokrytyka. Jakiej pedagogiki potrzebujemy?
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Wszechnicy Świętokrzyskiej ; Nr 40)
Bibliogr.przy rozdz.
Zawiera: S. 21-35 : Priorytety współczesnych reform oświatowych w krajach Unii Europejskiej - implikacje dla Polski / Andrzej Bogaj.
Zawiera: S. 37-62 : Integrowanie edukacji wczesnoszkolnej : wyzwania, szanse, zagrożenia / Krystyna Duraj-Nowakowa.
Zawiera: S. 63-75 : Problemy reformowania edukacji na Ukrainie / Piotr Sikorski.
Zawiera: S. 77-91 : Ścieżki edukacyjne / Małgorzata Suchańska.
Zawiera: S. 93-109 : Główne problemy wynikające z reformy strukturalnej na różnych poziomach kształcenia / Mirosław Szymański.
Zawiera: S. 113-115 : Tradycyjne myślenie o nauczaniu i szkole jako zagrożenie reformy edukacji / Gustaw Treliński.
Zawiera: S. 116-118 : Diagnostyczność oceny opisowej w zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej / Kazimiera Dutkiewicz.
Zawiera: S. 119-121 : Problemy społecznego funkcjonowania dziecka w edukacji zintegrowanej / Aldona Kopik.
Zawiera: S. 122-123 : Przyroda trzonem dla integracji przedmiotów (refleksje ze startu reformy) / Irena Oksińska.
Zawiera: S. 124-127 : Edukacja środowiskowa w nauczaniu zintegrowanym / Mirosława Parlak.
Zawiera: S. 128-132 : Teoretyczne podstawy nauczania integracyjnego w edukacji wczesnoszkolnej / Irena Stańczak.
Zawiera: S. 133-135 : Miejsce i rola muzyki w nauczaniu zintegrowanym / Wiesława Barcicka.
Zawiera: S. 136-139 : Myślenie twórcze w kształceniu zintegrowanym / Ewa Faliszewska.
Zawiera: S. 140-145 : Muzyka i jej znaczenie w rozwoju dzieci i młodzieży w świetle obecnej reformy edukacji - wyzwania, szanse, zagrożenia / Ewa Kot.
Zawiera: S. 146-148 : Zadania nauczyciela-wychowawcy w pedagogice Marii Montessori a ich walory w nauczaniu języków obcych / Mieczysława Materniak.
Zawiera: S. 149-151 : Rozwijanie podmiotowości ucznia w procesie edukacji zintegrowanej / Katarzyna Palka.
Zawiera: S. 152-156 : Wspomaganie nauczycieli w przygotowaniu do nowych zadań w kształceniu zintegrowanym - doświadczenia, rozwiązania, trudności / Zofia Szybalska.
Zawiera: S. 157-159 : Gotowość dzieci siedmioletnich z ujemnym wynikiem bilansu zdrowia do nauki czytania, pisania i matematyki w zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej - komunikat z badań / Ewa Małgorzata Szumilas.
Zawiera: S. 163-164 : Ścieżki dydaktyczne jedną z form zajęć terenowych w nauczaniu przyrody / Lesława Nowak [et al.].
Zawiera: S. 165-168 : Nauczanie blokowe / Anna Turkowska.
Zawiera: S. 169-170 : Projekt - forma pracy na lekcji języka obcego a nauczanie dwujęzyczne / Małgorzata Niemiec-Knaś.
Zawiera: S. 171-172 : Zajęcia zintegrowane w ramach warsztatów merytoryczno-dydaktycznych na studiach podyplomowych "przyroda" przygotowujących nauczycieli do pracy w zreformowanej szkole / Bożena Wójtowicz [et al.]
Zawiera: S. 175-176 : Ścieżki dydaktyczne szansą rozwoju edukacji regionalnej / Bożena Wójtowicz.
Zawiera: S. 177-179 : Dokształcanie nauczycieli w zakresie nauczania blokowego przyrody w świetle reformy systemu edukacji / Bożena Wójtowicz.
Zawiera: S. 180-182 : Reforma szansą czy zagrożeniem dla edukacji / Bożena Zawadzka.
Zawiera: S. 183-184 : Integracja treści przyrodniczych podczas zajęć w zielonych szkołach / Elżbieta Buchcic.
Zawiera: S. 185-193 : Interdyscyplinarne ścieżki - szansą nowej edukacji w szkole / Barbara Juśkiewicz, Grzegorz Wójcik.
Zawiera: S. 194-195 : Wychowanie do życia w rodzinie jako ścieżka edukacyjna / Marzanna Kostecka.
Zawiera: S. 196-204 : Szkoła promująca zdrowie szkołą XXI wieku / Elżbieta Walkowicz.
Zawiera: S. 205-209 : Przykład realizacji ścieżki międzyprzedmiotowej w centrum Kielc / Elżbieta Wołoszyn.
Zawiera: S. 210-217 : Ścieżki edukacyjne w nauczaniu geografii / Ignacy Janowski.
Zawiera: S. 221-223 : Diagnozy edukacyjne w kontekście reform oświatowych / Waldemar Dutkiewicz.
Zawiera: S. 224-231 : Przemiany w polskiej szkole z perspektywy pedagogiki twórczości / Teresa Giza.
Zawiera: S. 232-235 : Liceum techniczne jako pierwowzór liceum profilowanego zawodowo (opinie pierwszych absolwentów) / Sławomir Koziej.
Zawiera: S. 236-239 : Przemiany strukturalne szkolnictwa polskiego po II wojnie światowej i ich konsekwencje dla współczesnej reformy / Stanisław Majewski.
Zawiera: S. 240-242 : Czy nauczyciel współczesny może się wybić na intelektualną samodzielność - dylemat teoretyczny czy realna perspektywa / Zdzisław Ratajek.
Zawiera: S. 243-246 : Problemy związane z funkcjonowaniem gimnazjum w nowej rzeczywistości szkolnej / Andrzej Drogosz.
Zawiera: S. 247-252 : Problemy wdrażania reformy w świetle dotychczasowych doświadczeń / Małgorzata Muzoł.
Zawiera: S. 253-254 : Główne problemy wynikające z reformy strukturalnej na różnych poziomach kształcenia - szkoła podstawowa, gimnazjum i liceum / Barbara Mogielska.
Zawiera: S. 255-256 : Program badawczy "Niebo na dłoni" / Elżbieta Zając.
Zawiera: S. 257-260 : Edukacja filozoficzna w gimnazjum / Elżbieta Zając, Ewa Błażkow.
Filozofia zmian edukacyjnych: Nowe rozumienie edukacji. Przemiany miejsca i roli edukacji w makrosystemie społecznym. Przemiany racjonalności edukacyjnej. Przemiany taksonomii celów edukacji. Priorytety reform w krajach Unii Europejskiej. Współczesne rynki pracy a edukacja. Determinanty reform współczesnej edukacji. System wartości, który ma wpajać współczesna szkoła. Konstruktywne cechy nowocześnie pojmowanego kształcenia ogólnego. Nowe zadania i funkcje szkoły ogólnokształcącej. Efekty edukacji szkolnej - kompetencje ucznia. Problem startu szkolnego. Nierówny poziom kształcenia podstawowego. Strategiczna rola gimnazjum. Ocena opisowa.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: S. 6-10 : Pedagogika przedszkolna jako podstawa kierowania rozwojem dzieci i instytucjach wychowania przedszkolnego / Maria Kwiatkowska.
Zawiera: S. 11-16 : Pedagogika przedszkolna / Maria Kwiatkowska.
Zawiera: S. 16-21 : Wstęp do metodologii pedagogiki / Heliodor Muszyński.
Zawiera: S. 22-27 : Pedagogika zdrowia w wychowaniu przedszkolnym / Wojciech Jerzy Wacławski.
Zawiera: S. 27-28 : Wychowanie to zawód artysty / Zuzanna Herbiniere-Lebert.
Zawiera: S. 29-38 : Wychowanie przedszkolne w świecie (na podstawie badań ankietowych przeprowadzonych przez OMEP) / Gaston Mialaret.
Zawiera: S. 38-45 : Szkoła współczesna. Przemiany i tendencje rozwojowe / Wincenty Okoń.
Zawiera: S. 46-51 : Oświata i wychowanie w toku przemian / Pierre Greco.
Zawiera: S. 52-58 : Rola zabawy, twórczości i pracy dzieci w procesie kierowania ich rozwojem / Stefan Szuman.
Zawiera: S. 58-62 : Zabawy ruchowe i ich znaczenie wychowawcze / P. A. Rudik.
Zawiera: S. 63-71 : Zabawy tematyczne dzieci w domu i przedszkolu / Władysław Jan Dyner.
Zawiera: S. 72-75 : Budowanie z klocków / Beverley Blondel.
Zawiera: S. 75-89 : Kierowanie zabawą dziecka w przedszkolu, a warunki jego aktywności / Zofia Topińska.
Zawiera: S. 90-102 : Zabawa jako podstawowy warunek ludzkiego rozwoju w epoce techniki i automatyzacji / Paqul Osterrieth.
Zawiera: S. 103-109 : Twórcza aktywność dziecka / Robert Gloton, Claude Clero.
Zawiera: S. 109-115 : Dziecko i twórczość / Anna Trojanowska-Kaczmarska.
Zawiera: S. 115-121 : Poetycka twórczość dziecka / Halina Semenowicz.
Zawiera: S. 121-129 : Wychowanie przez pracę / Tadeusz Nowicki.
Zawiera: S. 129-141 : Problemy pracy w literaturze dziecięcej / Haqlina Mystkowska.
Zawiera: S. 141-144 : Higiena w przedszkolu / Aleksander Landy.
Zawiera: S. 145-150 : Przedszkole a dojrzałość szkolna / Barbara Wilgocka-Okoń.
Zawiera: S. 150-162 : Psychologiczne podstawy przygotowania dziecka do szkoły / Stanisław Gerstmann.
Zawiera: S. 163-169 : Wychowanie zdrowotne / Maciej Demel.
Zawiera: S. 169-174 : Problemy rozwoju sprawności ruchowej dzieci przedszkolnych / Halina Gniewkowska.
Zawiera: S. 174-183 : Kształtowanie się społeczno-moralnej sylwetki dziecka / Heliodor Muszyński.
Zawiera: S. 184-188 : Upodobania i przeżycia estetyczne dziecka / Maria Kwiatkowska.
Zawiera: S. 188-194 : O właściwym sposobie i skuteczności okolicznościowego uczenia dzieci / Stefan Szuman.
Zawiera: S. 194-198 : Zagadnienia nauczania w przedszkolu / Aleksandra Usowa.
Zawiera: S. 199-206 : Wybrane prace psychologiczne / Lew Siemionowicz Wygotski.
Zawiera: S. 206-209 : Zabawa techniczna rozwija dziecko wszechstronnie / Sławomir Wilk.
Zawiera: S. 209-213 : Zanim dziecko zacznie pisać / Maria Dmochowska.
Zawiera: S. 214-226 : Dobra zabawa to najważniejsze / Helena Jaegermann.
Zawiera: S. 226-232 : W trosce o zdrowie dziecka / Helena Jarosińska.
Zawiera: S. 233-238 : Wychowanie zdrowotne w przedszkolu / Antonina Sawicka.
Zawiera: S. 239-250 : Dzieci z mojego ogniska / Teresa Domaniewska.
Zawiera: S. 251-259 : Z problematyki wychowania patriotycznego w przedszkolu / Antonina Sawicka.
Zawiera: S. 260-266 : Z muzyką w przedszkolu / Beata Podolska-Kwak.
Zawiera: S. 266-268 : Próba zastosowania technik Freineta w pracy z dziećmi sześcioletnimi / Stanisława Daraszkiewicz.
Zawiera: S. 268-270 : Jelenia Góra w dniach swojego święta / Danuta Kwiecień.
Zawiera: S. 270-272 : Kolory jesieni - dla kolegów z Cieplic / Krystyna Waydowicz.
Zawiera: S. 272-276 : Dzieło sztuki - czynnikiem rozwoju wrażliwości i twórczej ekspresji plastycznej dziecka / Hanna Puchalska.
Zawiera: S. 276-283 : Jak dzieci przedszkolne odbierają sztukę abstarkcyjną / Helena Mazur.
Zawiera: S. 284-288 : Wychowanie przez pracę w kontaktach z przyrodą / Helena Kowalska.
Zawiera: S. 288-292 : Zajęcia przyrodnicze aktywizują przedszkolaków / Hildegarda Reclik.
Zawiera: S. 293-299 : Historyjki obrazkowe pomagają w rozwijaniu mowy i myślenia / Krystyna Wiereszko-Taraszkiewicz.
Zawiera: S. 303-305 : Czas i zegar / Czesław Wronkowski.
Zawiera: S. 310-316 : Przygotowanie dzieci do nauki czytania przez kształcenie procesu analizy słuchowej / Maria Kąkol.
Zawiera: S. 323-334 : Przeobrażenia współczesnej rodziny i jej wpływ na dzieci w wieku przedszkolnym / Romana Miller.
Zawiera: S. 334-342 : Postawy rodzicielskie i ich wpływ na osobowość dziecka / Maria Ziemska.
Zawiera: S. 342-358 : Antoni Makarenko - o rodzinie i wychowaniu najmłodszych dzieci / Ida Merżan.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 119-120.
Zawiera: Charakterystyka rozwojowa dzieci w wieku przedszkolnym: Specyficzne cechy rozwojowe dzieci sześcioletnich, Gotowość sześciolatka do podjęcia nauki w szkole.
Zawiera: Doskonalenie zawodowe nauczycieli w zakresie metodyki pracy z dziećmi sześcioletnimi: Zadania szkoły i nauczycieli, Metody pracy z dziećmi sześcioletnimi ze szczególnym uwzględnieniem metod aktywizujących, Wybrane zagadnienia z metodyki edukacji polonistycznej, Pisanie, Metody nauki czytania, Ćwiczenia w mówieniu, Edukacja matematyczna.
Zawiera: Dostosowanie wymagań edukacyjnych do potrzeb dzieci z dysfunkcjami.
Zawiera: Indywidualne lub grupowe programy pomocy psychologiczno-pedagogicznej - wiadomości wstępne: Edukacja społeczna, Edukacja polonistyczna, Język obcy nowożytny, Edukacja matematyczna, Edukacja przyrodnicza, Edukacja plastyczna, Edukacja techniczna, Edukacja muzyczna, Wychowanie fizyczne, Procesy poznawcze, Procesy emocjonalno-motywacyjne.
Zawiera: Aneks: Program zajęć dydaktyczno-wyrównawczych dla uczniów klasy I. Przykłady ocen opisowych uczniów klasy I.
M.in. metody nauki czytania: Metoda analityczno-syntetyczna o charakterze wzrokowym (wizualnym) - "Elementarz" Mariana Falskiego, Metoda analityczno-syntetyczna o charakterze funkcjonalnym - "Litery" Ewy i Feliksa Przyłubskich, Metoda barwno-dźwiękowa Heleny Metery - elementarz "Nauczę się czytać", Metoda fonetyczno-literowo-barwna Bronisława Rocławskiego, Metoda wprowadzania w świat pisma Ireny Majchrzak, Koncepcja nauki czytania według Glenna Domana, Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania Jagody Cieszyńskiej, Metoda Naturalnej Nauki Języka Wendy Pye, Metoda 18 struktur wyrazowych. Zawiera: Program zajęć dla uczniów z trudnościami w czytaniu i pisaniu, Program zajęć dla uczniów z trudnościami w uczeniu się matematyki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: S. 12-24 : Innowacje wyzwaniem współczesności / Adam A. Zych.
Zawiera: S. 27-31 : Ocena z zachowania na szczeblu nauczania początkowego / Alicja Chmielewska.
Zawiera: S. 32-47 : Zajęcia szkolne inaczej / Maria Kocerba.
Zawiera: S. 48-51 : Poradnictwo zawodowo-wychowawcze inaczej / Kinga Kozłowska.
Zawiera: S. 52-55 : Praca z uczniem zdolnym w kl. I-III w Szkole Podstawowej Nr 30 / Barbara Zapała.
Zawiera: S. 56-58 : Orientacja i poradnictwo zawodowe na sposób szpitalny / Maria Połeć.
Zawiera: S. 59-62 : Zajęcia przysposobienia do życia w rodzinie jako forma pomocy młodzieży / Jadwiga Kellner.
Zawiera: S. 63-68 : Rozwijanie twórczej aktywności uczniów w klasach początkowych / Zofia Terech.
Zawiera: S. 69-73 : Elementy wychowania patriotycznego i świeckiej obrzędowości w działalności dydaktycznej i wychowawczej Przedszkolna Nr 16 w Kielcach / Irena Stępak.
Zawiera: S. 74-79 : Stosunki interpersonalne w zespole klasowym. Wnioski do pracy wychowawcy klasowego / Andrzej Drogosz.
Zawiera: S. 60-66 : Rola i zadania dyrektora szkoły w pobudzaniu i rozwijaniu ruchu nowatorstwa pedagogicznego wśród nauczycieli / Bronisław Bury.
Zawiera: S. 87-92 : Wychowawcze znaczenie działalności społecznej w drużynach młodszkoharcerskich / Janina Kuligowska.
Zawiera: S. 93-97 : O kształtowaniu myślenia twórczego uczniów w klasie III / Barbara Czerwiec.
Zawiera: S. 98-101 : Obraz samego siebie młodzieży uczącej się w Studium Nauczycielskim w Ostrowcu Świętokrzyskim / Marianna Kulig.
Zawiera: S. 102-103 : Postulat do pilnej realizacji / Krystyna Zepp.
Zawiera: S. 104-107 : Imprezy szkolne jako jedna z form wychowania dzieci i młodzieży / Władysława Surowiecka.
Zawiera: S. 108-112 : W poszukiwaniu nowych rozwiązań, form i metod pracy z dziećmi z wadą postawy w Szkole Podstawowej Nr 30 w Kielcach / Halina Massalska.
Zawiera: S. 117-124 : Znaczenie zajęć pozalekcyjnych w procesie edukacji kulturalnej - na podstawie dwudziestoletniej działalności Młodzieżowego Klubu "Hades" przy LO w Kazimierzy Wielkiej / Emilia Molska.
Zawiera: S. 125-128 : Wychowawczy charakter zajęć pozalekcyjnych typu rozrywkowego / Jadwiga Madetko.
Zawiera: S. 129-135 : "Tak rodzi się przyjaźń" - z doświadczeń Szkolnego Koła TPRR w Szkole Podstawowej Nr 8 w Kielcach / Halina Uler.
Zawiera: S. 136-141 : Kształtowanie pozytywnej motywacji do nauki języka rosyjskiego - na podstawie doświadczeń Szkoły Podstawowej Nr 15 im. Tadeusza Kościuszki w Kielcach / Stanisława Uba.
Zawiera: S. 142-151 : Znaczenie wychowawcze wiadomości regionalnych i lokalnych w procesie nauczania historii na podstawie doświadczeń Szkoły Podstawowej w Pawłowie / Kazimierz Wzorek.
Zawiera: S. 152-157 : Wycieczki szkolne - istotny element edukacji polonistycznej / Teresa Celska.
Zawiera: S. 158-161 : Środki graficzne w nauczaniu propedeutyki nauki o społeczeństwie / Adam Lasota.
Zawiera: S. 162-165 : Stosowanie audiowizualnych środków dydaktycznych w procesie nauczania języka rosyjskiego na podstawie doświadczenia Szkoły Podstawowej w Belnie / Maria Łukomska.
Zawiera: S. 166-169 : Jak rozwijamy zainteresowania czytelnicze uczniów / Aleksandra Żak.
Zawiera: S. 175-180 : Próba planowania, kontroli i obiektywizowania oceny w praktyce nauczyciela matematyki w technikum / Sławomir Kopański.
Zawiera: S. 181-187 : Z doświadczeń w pracy z uczniami uzdolnionymi matematycznie / Alina Kopańska.
Zawiera: S. 187-194 : Mikrokomputer w procesie nauczania matematyki - założenia ogólne oraz próba ustalenia aktualnej sytuacji w szkołach podstawowych i średnich województwa kieleckiego / Hieronim Przesłański.
Zawiera: S. 195-200 : O pewnych błędach i brakach w kształtowaniu postaw światopoglądowych w nauczaniu matematyki / Gustaw Treliński.
Zawiera: S. 201-209 : Wychowanie przez nauczanie geografii / Józef Kowalski.
Zawiera: S. 210-219 : Znaczenie i wykorzystanie ogródka geograficznego w nauczaniu geografii / Daniel Szymański.
Zawiera: S. 220-223 : Problem doboru treści nauczania w realizacji programu geografii regionalnej / Bożena Wójtowicz.
Zawiera: S. 226-234 : Możliwości w zakresie wdrażania innowacji pedagogicznych na lekcjach przedmiotów zawodowych / Wiesław Głasek.
Zawiera: S. 235-238 : Bariery postępu pedagogicznego / Henryk Łebek.
Zawiera: S. 239-242 : Rozwijanie uzdolnień i zainteresowań technicznych młodzieży w warunkach szkoły średniej / Witold Cholewinski.
Zawiera: S. 242-246 : Środki dydaktyczne warunkiem prawidłowej realizacji celów wychowawczych w procesie lekcyjnym / Tadeusz Stradowski.
Zawiera: S. 247-249 : Jak zostałem nowatorem ? / Andrzej Bednarz.
Zawiera: S. 250-253 : Postęp pedagogiczny w nauczaniu przedmiotów ekonomicznych / Józef Jóźwicki.
Zawiera: S. 254-257 : Główne kierunki pracy zespołu nauczycieli nowatorów przedmiotów elektrotechnicznych / Stanisław Głowacki.
Zawiera: S. 258-262 : Wytwarzanie materiałów dydaktycznych do przedmiotów elektronicznych w warunkach szkolnych / Ryszard Prześlak.
Zawiera: S. 263-269 : Wykorzystanie mikrokomputera w nauczaniu przedmiotów zawodowych / Dorota Biela.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera m.in.: S. 13-20 : Możliwości współczesnej edukacji dziecka w kontekście jego potrzeb / Bożena Muchacka.
Zawiera m.in.: S. 21-36 : Początkowa nauka czytania w opinii nauczycielek / Gabriela Kapica.
Zawiera m.in.: S. 37-51 : Świadomość fonologiczna dzieci w wieku przedszkolnym a metody wczesnej nauki czytania / Zuzanna Zbróg.
Zawiera m.in.: S. 52-61 : Zaburzenia percepcji wzrokowej dzieci sześcioletnich przeszkodą w nabywaniu umiejętności czytania i pisania / Ewa Jędrzejowska.
Zawiera m.in.: S. 62-69 : Notowanie - ważna, lecz zaniedbana w edukacji wczesnoszkolnej umiejętność / Gabriela Kryk.
Zawiera m.in.: S. 70-84 : Język matematyki jako środek komunikacji w edukacji wczesnoszkolnej / Beata Bugajska-Jaszczołt, Monika Czajkowska.
Zawiera m.in.: S. 85-96 : Samoocena dzieci sześcioletnich z problemami zdrowotnymi / Teresa Parczewska.
Zawiera m.in.: S. 97-109 : Zdrowotne aspekty w ocenie gotowości do nauki szkolnej dzieci siedmioletnich / Gabriela Piechaczek-Ogierman.
Zawiera m.in.: S. 113-120 : Twórczość plastyczna dzieci formą zabawy / Urszula Szuścik.
Zawiera m.in.: S. 121-132 : O społecznym środowisku uczenia się języka, czyli dlaczego dzieci potrzebują zabawy / Magdalena Grochowalska.
Zawiera m.in.: S. 142-151 : Technika labiryntu - narzędzie kształtowania kompetencji społecznych uczniów klas młodszych oraz twórczej pracy z grupą / Małgorzata Stokłosa.
Zawiera m.in.: S. 167-180 : Wspieranie rozwoju muzycznego dzieci / Lidia Kataryńczuk-Mania.
Zawiera m.in.: S. 181-193 : Edukacja środowiskowa jako dialog z przyrodą / Aniela Różańska.
Zawiera m.in.: S. 194-204 : Edukacja techniczna - zaniedbany obszar kształcenia wczesnoszkolnego / Małgorzata Drost-Rudnicka.
Zawiera m.in.: S. 207-219 : Dziecko niepełnosprawne w dialogowej strategii edukacyjnej / Danuta Al-Khamisy.
Zawiera m.in.: S. 220-229 : Dziecko niepełnosprawne w przedszkolu - możliwości i ograniczenia wychowania metodą Marii Montessori / Alicja Hruzd.
Zawiera m.in.: S. 230-239 : Funkcjonowanie dziecka z zespołem Downa w grupie przedszkolnej / Anna Borzęcka.
Zawiera m.in.: S. 240-251 : Formy wspierania rozwoju dziecka niepełnosprawnego w niższych klasach szkoły ogólnodostępnej / Zenon Gajdzica.
Zawiera m.in.: S. 252-262 : Zaburzenia integracji sensorycznej a osiągnięcia i zachowanie uczniów klas początkowych / Izabela Bieńkowska.
Streszcz. ang. przy pracach. Spis treści także ang.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Symbol UKD: 371.68/.69:004.032.6:316.74](061)
Bibliografia przy materiałach
Zawiera: Wizje przyszłości a zmiany edukacji / Zbigniew Kwieciński.
Zawiera: Społeczeństwo informacyjne - spóźniony przybysz / Karol Jakubowicz.
Zawiera: Mass media a megatrendy rozwoju kultury i implikacje dla edukacji / Janusz Gajda.
Zawiera: Niektóre zagadnienia teorii mediów edukacyjnych / Wojciech Skrzydlewski.
Zawiera: Miejsce Galaktyki Gutenberga w multimedialnym wszechświecie / Józef Skrzypczak.
Zawiera: Czy cyberprzestrzeń stanowi zagrożenie dla życia społecznego? / Stanisław Juszczyk.
Zawiera: Nowoczesna komunikacja nowym problemem dla edukacji / Bogdan Brycki.
Zawiera: Strategia prezentacji w procesie efektywnego komunikowania się / Gabriel Łasiński.
Zawiera: Edukacja multimedialna - czy nowa jakość procesu kształcenia? / Mikołaj Ł. Lipowski. Sceny przemocy w mediach a zachowania dziecka / Stanisław Dylak. Media a rozwój funkcji semiotycznej u dziecka / Maria P. Stasiakiewicz. Technologia informacyjna w edukacji / Bronisław Siemieniecki. Dostarczanie informacji czy wspomaganie kreatywności? / Marek Gawrysiak. Obserwacja interakcji werbalnej w klasie bezpośrednia i korzystająca z TV / Terri McDonald. Media a zaniedbania wychowania fizycznego i olimpijskiego / Wojciech Lipoński. Wpływ wyznawanej religii na percepcję mediów / Jadwiga Kwiek.
Zawiera: Jak badać pedagogiczną wartość mediów / Bolesław Niemierko. Rola mediów audiowizualnych w zapobieganiu zjawiskom patologii społecznej / Lucyna Kirwil. Telewizja i inne media zagrażające współczesnej rodzinie / Jadwiga Izdebska. Świadomość uczenia się i rola mediów a kształtowanie kompetencji kluczowej - uczenie się / Mariusz Kąkolewski. Metoda szeregowania powtórek w optymalizacji nauczania multimedialnego / Edward J. Gorzelańczyk, Piotr Woźniak. TETE - inteligentny system testowania wiedzy / Adam Wojciechowski. Efektywność CALL. Od teorii do praktyki / Paweł Topol. Tworzenie wyobrażeń motorycznych poprzez widzenie samego siebie / Agnieszka Kozłowska. Rola mediów w kształtowaniu postaw wobec osób społecznie ważnych / Anna Zamkowska. Obraz oddziaływania mass mediów na młodzież / Ewa Bobrowska.
Zawiera: Społeczna percepcja muzyki rockowej lat 1990-1997 / Jolanta Urbańska. Kogo wychowują czasopisma dla miłośników gier komputerowych / Wojciech Kajtoch. Ocena środków dydaktycznych wspomagających edukację środowiskową / Maria Krzyśko. Motywacja uczniów w kształceniu informatycznym w szkolnictwie zawodowym / Beata Stachowiak. Studenci wobec zastosowania technik komputerowych w procesie kształcenia / Marek Gramlewicz. Kompetencje informatyczne nauczycieli szkół zawodowych / Robert Lis. System informacji o mediach i oczekiwania nauczycieli w zakresie obudowy medialnej / Magdalena Głuszczak, Grażyna Młynarczyk.
Zawiera: Jak wmontować edukację medialną w strukturę przedmiotowo-programową szkoły / Józef Pielachowski. Powiązania technologii informacyjnej z edukacją medialną / Ewa Gurbiel, Helena Krupicka, Maciej M. Sysło. Edukacja medialna nauczycieli / Antoni Zając. Edukacja medialna jako przedmiot zajęć na pedagogicznych kierunkach studiów / Kazimierz Wenta. Koncepcja programu edukacji medialnej nauczycieli Piotr Karaś, Ryszard Pęczkowski, Marta Wrońska.
Zawiera: O przygotowaniu nauczycieli wychowania technicznego do edukacji medialnej / Henryk Budzeń. Kształtowanie kompetencji przyszłych nauczycieli w zakresie mediów / Monika Kostka, Irena Pulak. Zakres kompetencji studentów pedagogiki z przedmiotu Media w edukacji / Sławomir Tamberg, Zenon Jurek. Zjawisko ekranowe jako podstawowa kategoria pedagogiki medialnej / Zbigniew Korsak. Elementy technologii informacyjnej w kształceniu studentów pedagogiki / Wojciech Lewandowski. Wartości humanistyczne w kształceniu informatycznym / Grażyna Penkowska.
Zawiera: Edukacja twórców i użytkowników programów komputerowych dla dzieci / Maria Królica, Marcin Stępień. Fotografia jako element edukacji medialnej / Marek Hellada. Od biblioteki do mediateki - koncepcje unowoczesniania/ Dariusz Grygrowski. Szewc bez butów czyli (re)edukacja medialna w Ameryce / Tomasz Goban-Klas. Wprowadzenie do seminarium prjektowania dydaktyki w Uniwersytecie w Kassel / Wilhelm Sahnke. Niektóre aspekty programów technologii kształcenia w Kolegium Nauczycielskim / Istvan Herendi.
Zawiera: System zalecania środków dydaktycznych do użytku szkolnego / Maria Branecka. Obudowa medialna wczesnoszkolnej edukacji matematycznej / Żanetta Kaczmarek. Zastosowanie mediów elektronicznych w szkolnej edukacji historycznej / Maria Kujawska. Edukacja matematyczna w świetle nowych technologii / Krystyna Dałek.
Zawiera: Społeczne ramy i uwarunkowania edukacyjnej funkcji radia / Piotr Frydryszek. Kształcenie nauczycieli nauczania początkowego wspomagane kamerą wideo / Barbara Sitarska. Autokorekta na podstawie obrazu wideo / Andrzej Nowak. Programowanie multimedialne w szkole na przykłądzie Komeniusz Logo / Aleksandra Skarbińska. Media w szkolnictwie specjalnym / Jolanta Zielińska. Komputery w nauczaniu i uczeniu się geografii / Beata Giernatowska, Zbigniew Podgórski. Technika wideo w mierzeniu jakości pracy nauczyciela / Ryszard Wroński. Komputerowe systemy wspomagania procesu nauczania, uczenia się i egzaminowania / Kazimierz Wieczorkowski.
Zawiera: Elektroniczne słowniki i encyklopedie - szanse i zagrożenia / Włodzimierz Sobkowiak. Sposoby tworzenia komputerowych, rozgałęzionych programów dydaktycznych / Joanna Buczyńska. Technologie informatyczne w edukacji menedżerów / Wielisława Ochmańska-Furmanek. Pakiety edukacyjne w kształceniu dorosłych / Lidia Jabłonowska. Urządzenia multimedialne na zajęciach informatyki w szkole / Zdziasław Pólkowski. Gra wojenna - efektywne narzędzie dydaktyczne / Jan Zych. Archiwum wirtualne / Marek M. Tytko.
Zawiera: Polskie szkoły średnie na internetowych stronach www / Rafał M. Socha. Wykorzystanie mediów i technologii informacyjnych w edukacji zdalnej / Teodocia Alcoriza de Guzman. Nauczanie zdalne poprzez pocztę głosową - analiza przypadków / Jenny K. Johnson. Internet w edukacji pacjentów chorych na cukrzycę / Aleksander Przystanowicz. Informatyka w kształceniu medycznym. Szanse i wyzwania / Robert Rudowski. Kształcenie pacjentów przez internet / Joanna Michalik. Polski atlas radiologiczny przewodu pokarmowego i dróg żółciowych w sieci internet / Jarosław Kosiaty.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Zawiera: Część I Wczesne lata. Rozdział 1. Wczesny rozwój społeczny: Dziecko w domu, Style rodzicielskie, Wpływ przywiązania na późniejszy rozwój, Natura wczesnego, społecznego uczenia się, Różnice pomiędzy płciami, Grupy etniczne, Klasa społeczna, Rodzina, Zmieniający się charakter rodziny, Terapia rodzinna, Konflikt w rodzinie, Konflikt szkoła-dom, Szczególne zagadnienia klasy szkolnej, Język a rozwój społeczny, Szkoła i dom, Pytania do tekstu. Rozdział 2. Zabawa: Cel zabawy, Natura zabawy, Kategorie zabawy, Zabawa a uczenie się, Zabawa a program szkolny, Strukturalizowanie zabawy małych dzieci, Zabawa starszych dzieci, Sport, Gry komputerowe, Pytania do tekstu.
Zawiera: Część II. Czynniki kognitywne a uczenie się. Rozdział 3. Formowanie się pojęć a rozwój poznawczy: Myślenie a edukacja, Praca Piageta, Faza 1. Sensomotoryczna (od urodzenia do 2 roku życia), Faza 2. Myślenie przedoperacyjne (od 2 do 7 roku życia), Faza 3. Operacje konkretne (mniej więcej od 7 do 11 roku życia), Faza 4. Operacje formalne (mniej więcej od 12 roku życia), Kryteria Piageta, Inne podejścia do rozwoju poznawczego, Przetwarzanie informacji, Podejścia nabywania wiedzy, Rozwój poznawczy a klasa szkolna, Zadanie nauczyciela, Pytania do tekstu.
Zawiera: Rozdział 4. Mowa: Początki mowy, Wzbogacanie wczesnej mowy, Język a szkoła, Rola nauczyciela, Zasady języka, Znaczenie nauczania języka, Rodzaje kompetencji językowej, Język techniczny, Pytania nauczyciela, Język nauczyciela, Dialekty i akcenty, Wzbogacanie umiejętności językowych, Nauczyciel jako słuchacz, Zabawy językowe, Pisanie i czytanie, Język i inteligencja, Pytania do tekstu.
Zawiera: Rozdział 5. Inteligencja: Co to jest inteligencja, Pomiar inteligencji, Badanie inteligencji, Modele inteligencji, Pomiar inteligencji ogólnej ("g"), Czy można poprawić I.I.?, Trening przygotowujący do testów inteligencji, Testy inteligencji a nauczyciel, Doskonalenie inteligencji, Inteligencja i myślenie, Czy inteligencja jest wrodzona?, Badania nad bliźniętami, Podejścia Hebba i Cattella, Inteligencja a grupy etniczne, Inteligencja a czynniki społeczno-ekonomiczne, Płeć a różnice w inteligencji, Pytania do tekstu.
Zawiera: Rozdział 6. Kreatywność: Co to jest kreatywność?, Myślenie dywergencyjne, Kreatywność a inteligencja, Testy myślenia dywergencyjnego, Akt kreatywności, Kreatywność a szkoła, Zachęcanie do myślenia dywergencyjnego, Organizacja klasy a kreatywność, Techniki kreatywnego uczenia, Pytania do tekstu.
Zawiera: Rozdział 7. Uczenie się: Co konstytuuje uczenie się?, Teorie uczenia się, Warunkowanie sprawcze, Konceptualizm instrumentalny, Natura uczącego się, Czynniki afektywne, Motywacja, Wiek, płeć oraz czynniki społeczne, Pamięć, Techniki uczenia się, Natura materiału do uczenia się, Strefa poznawcza, Strefa psychomotoryczna, Ocenianie, Natura procesu uczenia się, Zarządzanie procesem uczenia się, Nauczanie precyzyjne, Dziecko z problemami w uczeniu się, Dziecko z niskimi wynikami I.I., Uczenie dzieci z niskimi wynikami I.I., Dzieci opóźnione w osiągnięciach, Pomaganie dzieciom opóźnionym w osiągnięciach, Pytania do tekstu.
Zawiera: Rozdział 8. Osobowość: Początki osobowości, Rola rodziców, Stała natura temperamentu, Podejścia do osobowości, Linijka czy termometr?, Cechy osobowości, Praca H.J. Eysencka, Praca R.B. Cattella, Zalety i wady podejścia opartego na cechach, Cechy osobowości a uczenie się, Wymiar ekstrawersja-introwersja, Wymiar neurotyzm-stabilność, Podejscie oparte na cechach a różnice indywidualne, Modyfikacja cech osobowości, Osobowość a sukcesy w nauce, Styl poznawczy, Teorie stylu poznawczego, Styl poznawczy a uczenie się, Stany osobowości, Argumenty przeciwko stałości w osobowości, Zachowanie celowe i paracelowe, Podejście oparte na stanach a doradztwo, Podejście psychodynamiczne, Zygmunt Freud, Osobowość a motywacja, Motywacja i wzmocnienie, Teoria motywacji Maslova, Styl atrybucyjny, Reakcja nauczyciela na sukces i niepowodzenie u dzieci, Nastrój, Nauczyciele też mają nastroje, Zainteresowania, Postawy, Postawy a obrona ego, Postawy a zachowanie, Dysonans poznawczy, Zmiana postaw, Pytania do tekstu.
Zawiera: Rozdział 9. Wartości a rozwój moralny: Czym są moralność i wartości?, Początki systemów wartości, Sześć faz rozwoju moralnego według Kohlberga, Pomiar rozwoju moralnego, Krytyka Kohlberga, Rola nauczyciela, Niektóre szczególne problemy moralne, Uczenie moralnego zachowania, Pytania do tekstu.
Zawiera: Rozdział 10. SELF: Definiowanie self, Co determinuje self?, Znaczenie uczenia się w pojęciach samego siebie, Czy możemy poznać nasze prawdziwe self, Teoria self Carla Rogersa, Konflikt organizmów pomiędzy dzieckiem i innymi ludźmi, Pomiar self, George Kelly i self, Konstrukty można zmieniać, Samoocena, Rozwój samooceny, Uwarunkowania samooceny, Wartość dla nauczyciela, Inne czynniki wpływające na samoocenę, Wzbogacanie samooceny, Samoocena to nie to samo co próżność, Ocenienie samooceny, Samoocena a nadmierna pewność siebie / zbyt mała pewność siebie, Dojrzałość self, Osiem stadiów Eriksona a dojrzałość, Wiek dzieci a stadia Eriksona, Dojrzałość self a szkoła, Definiowanie dojrzałej osobowości, Tożsamość self, Uczenie się bycia dorosłym, Rozumienie młodzieży, Pomieszanie ról, Wiedza i bycie, Pytania do tekstu.
Zawiera: Rozdział 11. Zachowanie społeczne a umiejętności społeczne: Interakcje diadowe, Społeczna interakcja pomiędzy nauczycielem a dzieckiem, Status społeczny, Status społeczny a szkoła, Zbędne podkreślanie pozycji nauczyciela, Konformizm społeczny, Neokonformizm, Grupa rówieśnicza, Szkoła a konformizm, Lekcja jako spotkanie społeczne, Świadomość społecznej interakcji, Pięciostopniowa sekwencja zdarzeń, Natura komunikacji, Analiza interakcji, Role społeczne, Konflikt ról, Społeczne uczenie się i modele ról, Kopiowanie modeli ról, Wzorce przyjaźni w klasie szkolnej, Podgrupy w klasie, Niewłaściwe przyjaźnie i nietowarzyskie dziecko, Znęcanie się, Dziecko lubiane, Socjometria, Umiejętności społeczne, Reagowanie na sytuacje społeczne i ich ocena, Właściwa atmosfera w treningu umiejętności społecznych, Nauczanie poprzez odgrywanie ról, Znaczenie społecznego ciepła, Umiejętność odsłaniania się, Pytania do tekstu.
Zawiera: Rozdział 12. Doradztwo i poradnictwo edukacyjne: Doradztwo w szkole, Kwestia poufności, Znaczenie współczucia, Proces doradczy, Kategoryzacja problemu dziecka, Rola doradcy, Problemy stojące przed doradcą, Siły społeczne a konflikty, Doradztwo zawodowe, Fazy rozwojowe w wyborze zawodu, Rola doradcy w poradnictwie zawodowym, Wychowanie seksualne, Pytania do tekstu.
Zawiera: Rozdział 13. Kierowanie klasą i jej kontrola: Zachowania sprawiające problemy, Definiowanie zachowania sprawującego problemy, Techniki modyfikacji zachowania, Pochodzenie niepożądanych zachowań celowych, Określenie dwóch stron problemu, Podejście ekobehawioralne, Zastrzeżenia co do technik modyfikacji zachowania, Kontrakty wykonania, Ogólne uwagi dotyczące modyfikacji zachowania, Inne aspekty kierowania klasą i jej kontroli, Stosowanie kar, Efektywne sankcje, Prawo naturalnych konsekwencji, Problemy wynikające z zachowania grupy, Fizyczna konfrontacja, Wagarowanie, Pytania do tekstu.
Zawiera: Rozdział 14. Osobowość nauczyciela, cechy nauczyciela i stres nauczyciela: Efektywność nauczyciela, Ocena cech nauczyciela, Bezpieczeństwo emocjonalne nauczyciela, Postawy nauczyciela, Style nauczyciela, Wartość nauczycielskiego mówienia, Różnorodność metod nauczania, Stres nauczyciela, Jak uporać się ze stresem, Pytania do tekstu.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej